Jak jsme zvýšili díky marketingu na sociálních sítích tržby o 112% za 6 měsíců pro květinářství v srdci Pražských Vinohrad?

O Mersi Flowers 💐

Mersi Flowers znají milovníci nádherných buketů už nějaký ten pátek, květinářství už bylo zaběhnuté a to hlavně 

z onlinového prostředí. Po několika letech se vyskytla příležitost otevřít i kamenný obchod a tím se zrodilo krásné květinářství  v srdci Pražských Vinohrad.

Začátek spolupráce ✍🏼

S panem majitelem jsme se potkali na začátku roku 2024, s tím že základní cíl byl stanovený jasně – udělat maximum pro navýšení celkových tržeb o 100% jak online prodejů, tak na prodejně, a to v následujících 12 měsících za pomocí placené propagace na sociálních sítích a dalších aktivit v rámci organického postování.

 

Rozpočet byl stanovený na nižší řády desetitisíců,s tím že ze začátku nebylo úkolem řešit PNOčko, ani ziskovost 

spuštěných kampaní, ale rozšířit co nejvíce povědomí o květinářství v okolí a soustředit se na akvizici nových lokálních klientů a také oslovit Pražské klienty, kteří preferují objednávat z pohodlí domova s rozvozem až ke dveřím.

Spuštění kampaní

Nebylo na co čekat, Valentýn jsme měli za dveřmi…. Takže začalo intenzivní focení, natáčení a zanedlouho po domluvě se spouštěli první kampaně…

Cílem bylo poukázat na originalitu provedení, protože Mersi flowers si opravdu zakládá na kreativitě, každý rok přichází s nejnovějšími trendy a mile překvapí celý trh. A mým úkolem bylo to, abychom tím oslovili ty správná publika a nechali veřejnost ocenit tvoření talentovaných floristek.

 

V rámci organického postování se cílilo hodně na video formát a to krátké reelska a stories na Instagram a Facebook. V rámci placené propagace, jsme se rozhodli jít formou karuselů, jelikož bylo cílem ukázat co nejširší výběr a portfolio práce, aby klient věděl, že u Mersi flowers si vždy vybere.

První velký test - svátek zamilovaných ❤️

Valentýn byl absolutní trhák, objednávky se museli zastavit již 12 února, protože ani při zvýšených kapacitách a 5 floristkách už by se nestíhalo odbavovat. K uskladnění se musel využít

prostor vedle květinářství, který byl naštěstí ještě prázdný.

Nepolevujeme, maká se dál

Jak je známo únor a březen jsou pro květinářství nejvytíženějšími měsíci v roce, hned po Valentýnu už se musí rozjíždět přípravy na MDŽ a u Mersi Flowers tomu nebylo jinak. Rovnou začíná nová vlna natáčení a focení s absolutně odlišným zaměřením a cílovkou.

 

I propagované bukety se diametrálně liší. Rozhodli jsme se pro hodně agresivní jednodenní promo akce, za účelem nasbírat, co nejvíce předobjednávek, tak abychom dokázali předpovědět vytíženost a popřípadě se vyvarovali odmítání klientů den, či dva před samotným svátkem.

 

Vše nakonec dobře dopadlo, sázka na předobjednávky se opravdu vyplatila a tentokrát se nikdo odmítat nemusel a květiny udělali radost všem, co se na květinářství obrátili.

A jak se dařilo dále?

Začátek roku nám nesmírně pomohl v akvizici nových zákazníků, kteří se nám dále dlouhodobě začali vracet, což je zásluha interního týmu. Vlastně se stalo to, s čím jsem počítal. Mersi flowers mají a měli absolutně vše, co potřebuje květinářství k dosažení úspěchu. Zakládají si na kvalitních, čerstvých a trendy květinách, disponují přátelskými floristkami, které vždy rádi poradí a udělají pro spokojenost klienta první poslední, takže výkonnostní marketing a podpora organického dosahu na sociálních sítích pouze dostala brand tam, kde si zaslouží být.

Můžeme se pyšnit navýšením báze stálé klientely jak v offline, tak online části byznysu. Ve výsledku byla klíčová propagace na Instagramu a osvědčila se nám nejvíce. Na platformě došlo k prudkému nárůstu sledujících, což není nikdy na škodu. Báze klientů se vybudovala až do fáze, kdy se již o brand stará SMM manažerka a placená propagace se využívá spíše okrajově. 

 

Očekávání a cíle se podařilo splnit a předčit již v rámci prvních 6 měsíců spolupráce a to ve srovnání s rokem předešlým. 

Kontakty

Robert Hartman s.r.o.

IČO: 29459184

© 2024. All rights reserved | Všeobecné podmínky